loading...

بهار شادی

بواسیر یا هموروئید یک بیماری مانند واریس است که از گشاد شدن رگ های اطراف مقعد بوجود می آید. علت اصلی آن همین است. بواسیر دو نوع است خونی و غیرخونی. بنده چون دارای سابقه بیش از 25 سال درگیری و غلبه بر

اسما بازدید : 24 یکشنبه 11 اسفند 1398 نظرات (0)

بواسیر یا هموروئید یک بیماری مانند واریس است که از گشاد شدن رگ های اطراف مقعد بوجود می آید. علت اصلی آن همین است. بواسیر دو نوع است خونی و غیرخونی. بنده چون دارای سابقه بیش از 25 سال درگیری و غلبه بر این بیماری هستم دارای مدرک دکترای افتخاری در زمینه بواسیر هستم.

علایم:

علائم بواسیر خونی وجود خون تازه و غیر مخلوط در مدفوع و سوزش در نشیمنگاه هنگام دفع است. منظور از خون تازه و شفاف این است که چون محل نشتی خون در نزدیکی مقعد است لذا خونی که به بیرون می ریزد خون مخلوط نشده با مدفوع، یا کمی مخلوط شده و شفاف است. اگر محل خونریزی در قسمتهای بالاتر روده و معده باشد، خون کاملاٌ با مدفوع مخلوط میشود و رنگ آن هم تیره و مانده میشود. علامت دیگر درد و سوزش هنگام تخلیه مدفوع است.

درمان مدفوع خونی و بواسیر غیر خونی فقط دارای سوزش هنگام دفع و گاهی درد و خارش تا چند ساعت پس از دفع است. ترشحاتی مانند آب و بزاق دهان هم ممکن است از مقعد مشاهده شود.

دلایل دردناک شدن بواسیر:

همه انسانها بواسیر دارند ولی دلایل دردناک شدن بواسیر غالباٌ یبوست و زور زدن در دستشویی و رژیم غذایی نامناسب است که اطبای قدیم گفته اند از ناتوانی کبد در تصفیه بخشی از خون است که آنرا به سمت مقعد میفرستد. مواظب باشید! اگر میانگین حداقل روزی یکبار دفع ندارید در خطر هموروئید هستید.

درمان نوین:

طب نوین در زمینه درمان بواسیر بسیار ضعیف و بد است و طب سنتی و روایات ائمه در این زمینه بسیار قویتر و بهتر است. پماد آنتی هموروئید و شیاف مسکن ممکن است برای یکبار کمی درد را کاهش دهند ولی در میان مدت و بلند مدت بواسیر را بدتر میکنند. باید مراقب داروهایی که برای تسهیل اجابت مزاج و رقیق شدن مدفوع میدهند هم بود که آنها خود در محل بواسیر ایجاد حساسیت و تحریک نکنند. هیچ مسکنی برای آرام کردن درد بواسیر بهتر از نشستن در تشت آب گرم نیست ولی طبق بهار شادی موجود بدانید اینکار در میان مدت و بلند مدت بواسیر را بدتر میکند. شاید به این دلیل که سبب گشادتر شدن و شل تر شدن رگهای اطراف مقعد میشود.  اگر میخواهید تسلیم عمل جراحی بشوید دو نکته را در نظر داشته باشید.

1- نوع این جراحی و عمل بواسیر با لیزر به چه شکل است و آیا ممکن است باعث شود که شما دیگر تفاوت باد معده با مدفوع را تشخیص ندهید؟ (چون با از بین رفتن بخشهایی از انتهای روده بزرگ، گیرنده های عصبی مربوط به تشخیص وجود باد معده یا مدفوع نیز از بین خواهند رفت.)

2- جراحی برای همیشه بهبودی نمیدهد و شما باید شیوه تغذیه و سبک زندگی خود را هم عوض کنید.

درمان از پیامبر و امامان:

1-   المعده رأس کل داء ، والحمیه رأس کل دواء: معده راس همه بیماری هاست و پرهیز راس همه درمان هاست.  (ابوعلی سینا: غذای شما دوای شماست، دوای شما غذای شماست. ضروری است پرهیز از سوسیس، کالباس، نوشابه ، شیرینی جات بویژه شیرینی خشک، ویژه تر نقل، خرمالو وکلم بروکلی. خودتان به تجربه متوجه میشوید که مصرف چه چیز دیگری ممکن است شما را بدتر کند. وقت آن است مدتی از مصرف گوشت دوری کنید. غذاهای ملین مصرف کنید و غذاهای یبوست زا مصرف نکنید. ماکارونی، انار، موز و سیب، ماست و دوغ و پیتزا یبوست زا هستند. مرکبات و برنج خوب است.)

2-   پیامبر به زنان توصیه فرموده که بر شما باد به شستن مقعد با آب سرد که باعث پاکیزگی و ... و پیشگیری از ابتلا به بواسیر است. (حتماٌ روزی حداقل دوبار در تشت آب سرد بنشینید که موجب کمک به درمان نیز هست. در صورت لزوم یک قالب یخ درون تشت بیاندازید. در اطراف ماهیچه کنترل کننده دفع مدفوع (رکتوم) رگی وجود دارد که می توانید آنرا با انگشت روی استخوان لگن فشار دهید تا قدری خون برگردد. احتمالاٌ در این حال بطور ناخودآگاه یک نفس راحتی خواهید زد.)

3-   روغن زیتون بواسیر را زایل میگرداند. (در موارد ابتدایی فقط مصرف روزی 2 قاشق روغن زیتون همراه با غذا، همورویید را برطرف میکند).

4-   انجیر میوه بهشتی است که هسته ندارد و بواسیر را برطرف میکند. گردو بواسیر را میسوزاند. تره بواسیر را از بین می برد.

5-   هویچ قلنج روده را برطرف میکند و برای بواسیر نافع است. (مصرف غذاهای حاوی فیبر برای این بیماری ضروری است. روزی یک هویچ یا کاهو مصرف کنید. سبوس گندم از نانوایی های بربری بخرید و روزی دو قاشق در هر غذایی بریزید یا همینطوری بخورید. حبوبات منبع فیبر است).

6-   نشستن زیاد در مستراح موجب ابتلا به بواسیر است. (هرگاه احساس دفع داشتید نگه ندارید و به دنبال تخلیه آن باشید و هرگز برای خروج مدفوع یا دفع کامل آن زور نزنید. بگذارید برای دفعات بعد.)

تجربیات یکی از بیماران از درمان بواسیر بدون جراحی:

7-   نشستن زیاد و نحوه نشستن میتواند هموروئید را بدتر کند. جوری بنشینید که احساس راحتی کنید. هر از چند مدتی بلند شوید و حرکت کنید. حرکت در سرازیری بهتر میکند و در سربالایی بدتر.

8-   پمادهای آنتی هموروئید، شیاف، ام جی M.G ، همارون و همرکس مفید نبودند.

پماد رکتول (میرتول5%) داروسازی خرمان خیلی خوب است و مفید است.

9-   در صورتی که در مقعد دچار خارش و ترشحات بزاق مانند شدید، ضمن شستشو با آب سرد، پرهیز کنید از مصرف مرکبات (نارنگی، پرتقال، گریپ فروت و لیموترش) انجیر، قهوه.

10-  درصورتی که از خشک بودن مدفوع در روده یا از دردناک بودن تخلیه میترسید و یا احساس دفع ناقص دارید، میتوانید تنقیه کنید با سرنگ (بدون سر سوزنی فلزی آن) یعنی مقداری آب جوشیده ولرم شده (حدود 15-30 سی سی- هر 5 سی سی معادل یک قاشق غذاخوری- معادل حدود دو-سه سرنگ) از محل مقعد به داخل روده بزرگ وارد کنید. برای اینکار باید مانند نشستن در مستراح بنشینید. یا میتوانید مقدار کمتری روغن زیتون تنقیه کنید. روغن زیتون ضمن لغزنده کردن مسیر دفع را آسان میکند و گاهی حالت مسکن هم دارد. ولی در اینکار زیاده روی نکنید. پس از ورود فقط این دو ماده از مقعد به روده بزرگ میتوانید کمی روی دست چپ بخوابید، چون پس از مقعد روده بزرگ به سمت چپ میرود سپس به پشت و سمت راست بخوابید تا مواد از روده بالا برود. به یاد داشته باشید اگر از روغن زیتون استفاده کردید، خارج کردن باد معده باید در دستشویی باشد زیرا همراه باد معده کمی روغن زیتون هم به بیرون خواهد ریخت.

11-  ورزش راز سلامتی است. ورزش بدن و ماهیچه های شل شده را جمع میکند. و سیستم خون را به گردش می اندازند و ... . اگر ورزش سنگین کردید لابلای آن مصرف آب را فراموش نکنید تا یبس نشوید.

12-  و موارد زیر به نقل از آیت الله ضیایی که خدا خیرش بدهد: برای بواسیر خونی مصرف سبزی خرفه، برای بواسیر بادی مصرف روزی یک خوشه انگور با جویدن هسته، و برای بواسیر ساچمه ای مصرف روزی دوبار نصف لیوان عرق زنیان به همراه دو عدد مغز گردو.

http://www.aparat.com/v/aALC2

http://www.aparat.com/v/kqbF2

http://www.aparat.com/v/F7n1R

 با رعایت موارد فوق به احتمال بسیار زیاد نیازی به جراحی نخواهید داشت.

خداوند هرچه زودتر انسانهای نادان را به بلوغ و معرفتی برساند که به بیماری های جسمی به دید تمسخر نگاه نکنند.  به امید اینکه هیچ جانداری به درد و زجر گرفتار نشود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 500
  • بازدید کلی : 1,052